Välkommen till Kalmar! - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu Välkommen till Kalmar! - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu

Välkommen till Kalmar!

Door: Donald en Baasie

Blijf op de hoogte en volg Donald & Sebas

06 September 2009 | Zweden, Kalmar

We all have our wild dreams
Of new beginnings
Of taking the back roads
To far of places
To finding the happiness
Everyone chases
We all have our wild dreams
Of new beginnings
(wild dreams of new beginnings - Admiral Freebee)

Allereerst iedereen bedankt voor het smsen en bellen voor vertrek en John en Els voor het heimwee pakket, Donald is vooral blij met de pindakaas met extra stukjes noot!

In tegenstelling tot de Volvo, heeft de spacewagon het volgehouden tot hier, op wat rare niet te verklaren luchtjes na..(doon??). Vrijdag zijn we in Sittard lekker uit eten geweest om vervolgens alle spullen vast in te laden. Dit was nog een hele puzzel ("nemen we dit mee???".... "aah we gaan toch met de auto!!"). Zaterdag begon de dag vroeg en zijn we stipt om 07.30 vertrokken richting het land van Knäckebröd en elanden!

Op wat "STAU" in Duitsland na spaceden we lekker door. Bij de ferry in Puttgarden hadden we wederom mazzel, autotje er op, bootje weg! Dit keer geen nare douane ondervragingen bij de brug van Denemarken naar Zweden (Ja Erik de langste van Europa). In Zweden weer goed door kunnen rijden aangezien wij op 3 elanden en 2 dassen na de enige weggebruikers waren! Rond 21.00 kwamen we dan ook aan bij Monique waar we hartelijk welkom werden geheten met een heerlijk Nederlands biertje!

Vandaag lekker relaxen en de stad nog eens goed bekijken en morgen gaat het grote (stage) avontuur beginnen!!

Snaveltjes slutna ögon och

Sebästiään & Dönäld

ps. Voor vertrek hebben we van Bjorn een prachtige doos gekregen vol met verrassingen. Elke zondag mogen wij een envelop openen met op speciale dagen een cadeau!

De eerste cadeau's waren een taalgids en een kaart van zuid-Zweden, Bjorn bedankt!

Wij willen al onze lezertjes uitdagen om te voorspellen wat het volgende cadeau is uit de schoenendoos van Bjorn.

• 06 September 2009 - 09:27

John En Els:

De start is goed! gaan jullie nig naar Öland vandaag of is dat teveel natuur in een keer? Succes morgen! laat die Zweden maar zien hoe goed die Nederlanders zijn! Kus

• 06 September 2009 - 09:40

Zusje Annemarie:

Hebben jullie elanden en dassen gezien:O ik ben zo jaloers;)
    Vinden jullie de dropjes lekker? die heb ik uitgezocht:D
    veel plezier jongens!
    kus,
    Annemarie

• 06 September 2009 - 10:07

Vinnie:

Ik hoor het al, jullie hebben het goed voor elkaar!
    Heel veel plezier daarö!

Vinnie

• 06 September 2009 - 10:33

PimmoS:

Ik wacht op de wilde avonturen!

mooi dat jullie goed zijn aangekomen..

uhmm ik gok dat jullie volgende kado een wegwerpcamera is.. zomaar

• 06 September 2009 - 10:40

Willem:

heee Maatje!

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.

Ben benieuwd naar de verhalen. Ik zal het laten weten als er in Nederland nog wat boeiends gebeurd ;)
    mzzzl

Willem

ps: kan je nog ff je Zweedse nummer geven heb ik weer wat te doen als ik me verveel :p

• 06 September 2009 - 18:21

Erik:

nice... elanden zijn mooi

• 06 September 2009 - 19:16

Sven:

Heren!

Leuk en aardig allemaal dat zweden, maar jullie missen dus wel HET HUISFEEST!!!!!!!!!!

nu moet Pim in zn eentje de naam hoog houden..

succes en alles daaro!

Sven

• 06 September 2009 - 20:29

Bramsk:

Hee bolle&dikke
    Succes en veel plezier!
    Naast het genieten van eland in de hand en het uizicht van wilde biertjes(Welk Ned. bier?)..hoop ik dat jullie ook nog wat tijd over houden om voor ons te duimen..en ons te supporteren..wanneer we onze zaalvoetbal-competitie-eer hooghouden ;)
    Ik lees gauw weer van jullie..

Kado van Bjorn: een pingpongtafel en een bal ?!

• 07 September 2009 - 10:58

Henny:

Ha makkers! Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Veel succes maar jullie kenende bakken jullie er wel iets van ( en dan bedoel ik niet alleen Donalds ochtendritueel).
    Groetjes en een dikke knuffel!

• 08 September 2009 - 06:49

Marjolein:

Hi mannen,

Allereerst: respect voor de hilarische foto.. Ik had die nog nooit gezien, dus kwam niet meer bij toen ik hem zag! Haha!

Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn, hoe waren de eerste dagen? Zijn jullie een beetje goed ontvangen daar?

Hou ons op de hoogte!

Liefs,
    Marjolein

• 08 September 2009 - 07:33

Elle:

Heeeee!!
    Goed dat jullie er zijn! Ben benieuwd naar al jullie verhalen dus ga alles lezen :)

xxx

• 08 September 2009 - 22:27

Willem:

Waar blijft de update ? :(

Ben erg benieuwd hoe de eerste dagen bevallen zijn :p

Groeten

• 10 September 2009 - 19:15

Stev_O:

Ik zeg: Vaseline

Have fun daar saampjes ;)