The week after..... - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu The week after..... - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu

The week after.....

Door: Sebas & Doon

Blijf op de hoogte en volg Donald & Sebas

24 November 2009 | Zweden, Kalmar

Yo,
in the morning after the sun will rise, let us greet the day

Some of them bad things fade away
It will make a change, it will rise, live and listen

You can not deny the high provide us in most of our visions
Roots.

(The morning after - Postman)

So goodbye blue eyes
Blue eyes goodbye
You were my princess
You were my darkness

(Blue eyes - Admiral Freebee)

In ons laatste verslag verhaalden we over onze meer dan geslaagde projectweek. Na hard werken is het goed rusten zeggen ze bij ons in Brabant(in Gelderland hebben ze geen rare wijsheden!) altijd en dus was een weekend met de vriendinnen meer dan welkom!

Op vrijdagavond kwamen de dames klokslag kwart voor een 's nachts aan in Kalmar. Uiteraard vol verhalen was het erg laat toen we gingen slapen. Sebas en Laurien hadden zich in de woonkamer gesettled en Janneke en Donald hadden het privilege van de slaapkamer.

De zaterdag stond in het teken van uitslapen!!! En shoppen natuurlijk, daar viel niet aan te ontkomen... Nadat de shophonger van de dames enigzins gestild was werd er besloten om eerst thuis te eten en dan naar de bioscoop te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Zodra we thuis waren zetten de dames zich aan het koken en speelden de heren een potje (kijk het kan dus wel gewoon!).
Na het eten in de auto en naar de bioscoop waar bleek dat we te laat waren... De voorstelling waar we heen wilden bleek een uur eerder al begonnen (krijg je met die zweedse klokken hier) en voor een voorstelling later waren nog maar drie plaatsen beschikbaar. Dus maar weer naar huis, maar niet voor we naar de supermarkt geweest waren om met ongeveer 10 kilo snoep (ruwe schatting, kan ook iets meer zijn) om er thuis achter te komen dat ook seizoen 4 van prisonbreak errug verslavend is.

Omdat het ook zaterdagavond niet vroeg was toen we gingen slapen stond zondag wederom in het teken van uitslapen. En verder hebben we eigenlijk heel de dag op de bank gehangen en (jawel) prisonbreak gekeken. 's Avonds lekker gegeten bij de plaatselijke italiaan en wederom gechilled in ons appartement.

Maandag wilden de dames tóch nog een keer Kalmar's pittoreske winkelcentrum eens goed bekijken. De heren stemden schoorvoetend in maar omdat zij het toch niet vonden kunnen dat er een weekend lang geen cultuur gehapt werd besloten zij de dames op slinkse wijze toch nog (letterlijk) enige Zweedse cultuur door de strot te duwen, warm lunchen! Nadat zowel de shop- als de gewone honger gestild was konden we terug naar het appartement om de laatste uurtjes samen door te brengen.

Om 5.53 u lokale tijd was dan toch het moment van afscheid daar. De dames vertrokken met de trein naar Växjö van waar ze het vliegtuig terug naar het zuiden vol zon zouden nemen. Onder het roepen van afscheidsgroeten en met wild zwaaiende armbewegingen tijdens het met de trein meerennen namen de stageboys afscheid van de dames.

Op dinsdag werden we weer wakker in de harde realiteit van de afstuderende student, scriptie schrijven!! Voorlopig liggen we op schema en als we zo door blijven gaan zijn we voor de kerst overal mee klaar. We waren dan ook van mening dat we vrijdagavond het nachtleven van Kalmar best weer eens onveilig mochten maken. Om in de stemming te komen hadden we de Jägermeister en de whiskey (Venga- en Rofra-boys, bedankt!) te voorschijn getoverd. Dat dit erg goed werkte bleek toen we de volgende dag zo brak en gaar waren dat we het niet op konden brengen om naar de voetbaltraining te gaan...

Gelukkig hadden we al een uitnodiging van Monique op zak om zondag mee te gaan naar oriënteren (zie eerder bericht) zodat we toch nog onze wekelijkse beweging kregen. Vol enthousiasme begon Donald als eerste aan de tocht, maar al bij het eerste checkpoint werd hij ingehaald door Sebastiaan, de nummers op de checkpoints klopten niet met de kaart die we gekregen hadden waardoor we in de war gebracht werden. Vanaf daar besloten we samen verder te gaan. Na vele avonturen( op de compleet verkeerde plek naar checkpoint 3 zoeken, na een half uur besluiten dan maar door te lopen naar checkpoint 4 en dan over checkpoint 3 struikelen/ bijna boven op het leger van een haas gaan staan) kwamen we moe maar voldaan terug. Thuis konden we dan ook lekker relaxed kijken naar de live uitgezonden wedstrijd Ajax-Heerenveen.

Komende week gaan we proberen om zo veel mogelijk resultaten te verwerken voor onze scriptie en komend weekend komen de ouders en een paar vrienden van Sebastiaan die het zelfde weekend geboekt hadden, dat wordt weer SCHITTEREND!

Snaveltjes slutna ögon och

Doon: 5
Baas: 3

• 24 November 2009 - 12:11

Vinnie:

Is Sebas op de laatste foto nou aant oefenen voor Superbaas bij die heg
    of was dat gewoon een auditie voor 'over the hedge II? :)

• 24 November 2009 - 20:41

Michael:

Eerste helft was genieten in de ArenA. Vette sfeeractie trouwens van 410!

• 25 November 2009 - 19:57

Willem:

Heel erg veel respect voor je koekiemonster shirt sebas :D

Cu 18th !