Druk, druk, druk - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: Donald en Baasie

Blijf op de hoogte en volg Donald & Sebas

07 Oktober 2009 | Zweden, Kalmar

Workin 9 to 5
What a way to make a livin
Barely gettin by
Its all takin
And no givin

(9 to 5 - Dolly Parton)

Hallo vriendjes en vriendinnetjes! Afgelopen week hebben we erg veel en hard aan stage gewerkt. Vandaar dat we jullie tot nog toe geen nieuw avontuur voor hebben kunnen schotelen...

We hebben afgelopen week vooral heel veel gesprekken gehad met verschillende partijen die betrokken zijn bij ons project. De scholen, de fritidgarder, de verschillende sportclubs, Ola van Kalmar FF en Leif van de gemeente allemaal hebben we ze gezien en gesproken. Gelukkig waren de meeste van deze gesprekken bijzonder positief dus 'Idrott och hälsa är viktigt!' begint ergens op te lijken!

Ook de avonden zijn goed gevuld met lessen Zweeds, zwemmen en uiteraard champions league kijken! Woensdag zijn we met Hilmi, een Turk (zo een uit Turkije) uit onze klas Zweeds in de studenten pub naar de champions league gaan kijken. De spannendste wedstrijd van de avond werd uitgezonden: Bayern - Juventus. Die bloedeloze 0-0 was wel zo ongeveer het spannendste wat we de afgelopen week meegemaakt hebben. Zelfs in het weekend geen verhalen over gespotte elanden of ander Zweeds wild. We zijn dan ook niet op stap geweest.

Maar vandaag is er iets gebeurd dat zo spannend is dat we het jullie niet willen onthouden... (spannend muziekje) Vandaag heeft Donald het haar van Sebastiaan geknipt! Of ja, technisch gesproken heeft hij de tondeuse gebruikt maar dat geheel terzijde.
Met de precisie en fijne motoriek die je misschien niet zou verwachten van een 23 jarige sporthogeschool student bedwong Donald de wilde haardos van Sebastiaan met speels gemak. Het resultaat kun je bekijken bij de foto's.

Daar willen we het voorlopig eigenlijk even bij laten want komend weekend gaan we naar Stockholm! Vrijdag ochtend vertrekken we voor een busreis van bijna 6 (!!!) uur naar de hoofdstad van Zweden. We gaan dus zowel vrijdag als zaterdag Stockholm onveilig maken en tijdens de wederom 6 (!!!) uur durende terugreis hebben we tijd genoeg om te bedenken hoe we elk detail in het verslag kunnen verwerken.

Tot dan!

Snaveltjes slutna ögon och

Sebästiään & Dönäld

PES tussenstand:

Donald: 68 (265 )
Sebas : 97 (344 )

• 07 Oktober 2009 - 09:48

Stevie:

Klinkt goed! En zelfs zwemmen!? Gaat de goeie kant op met jullie! Have fun in Stockholm en doe ze de groeten ;)

• 07 Oktober 2009 - 09:58

Vinnie:

Had nog best een standje lager gekund van mij part ;)

Zie ik het nou goed dat Doon iets in aan het lopen is op Baas op de PES.

Groetjes Vinnie!

• 07 Oktober 2009 - 10:18

Joanne:

Hee Sebas, al begonnen met de boel onveilig te maken met Donald, of houden jullie je nog in tot vrijdag en gaan dan helemaal los? Mis je je wilde haardos al? ;)Jullie hebben het wel goed voor mekaar daar!!
    Heel veel plezier in Stockholm! Ik kijk uit naar alle wilde verhalen!!
    Groetjes Joanne!

• 07 Oktober 2009 - 10:32

Eline:

Hey doon & Bas,

zo te merken hebben jullie het wel naar je zin daar in Knackenbrod land! mooie coupe bas. Ik woon nu inmiddels in amsterdam, maar vind het leuk om jullie verhalen te lezen!
    have fun in Stockholm!

Kus eline

• 07 Oktober 2009 - 10:42

Bramsk:

Heren!

Die wilde verhalen van jullie blijven maar interessanter worden ^o)

Maar wat ik me wel afvraag is..wat hebben jullie die woensdag nu met die Turk gedaan?! ;)

"Woensdag zijn we met Hilmi, een Turk (zo een uit Turkije) uit onze klas Zweeds."

Laters xx

• 07 Oktober 2009 - 12:30

Pim:

Kijk zulke korte verhalen lees doe ik maar 15 minuten over om te lezen. Je verleerd het snel dat lezen als je nooit van lezen hebt gehouden en als je geen studieboeken meer hebt.

Doon als jij nu eens je best gaat doen met PES. Dit is niet eens meer spannend te noemen. Wat dacht je ervan om de volgende 20 potjes op rij te winnen, voor mij?!

• 07 Oktober 2009 - 12:35

Donald & Sebas :

Pim jij weet net als ik dat Sebas gewoon in 1 week 30 potjes is uitgelopen. De afgelopen week hebben we ongeveer evenveel gewonnen maar dit ken ik nooit meer bijhalen tenzij Sebas ook een off week krijgt. En voor onze meest oplettende lezer: Ik heb het aangepast! :)

• 07 Oktober 2009 - 21:07

Zusje:

Gaat donald dan ook zijn wilde baard eraf halen?:P

Nee maar erg balen dat er geen vette beesten gezien zijn deze week:( je stelt me teleur broeder! Ik heb afgelopen weekend veel koeien gezien en een gelt nagespeeld, nu jij weer;)

• 08 Oktober 2009 - 09:15

Tante Tigo:

Lieve oom Donald,
    oh ik (de secetaresse) wordt meteen verbeterd door meneer tante tigo, t moest zijn: lieve pretty boy! ik miste je een beetje en mocht dus van mijn mama even foto's kijken, vooral de happende hamburger foto viel erg in de smaak! ik dacht dat je een ongelukje had gehad wat veroorzaakt was door erik, gelukkig zie ik nu dat alles (op t saaie af) goed gaat daarzo. tot snel! hilsen en vi snakkes (das noors, lijkt vast op zweeds, of niet)

• 10 Oktober 2009 - 12:03

Marjolein:

Hey Donald,
    dat is leuk! tieg stuurt je een berichtje en hij krijgt meteen de volgende dag een kaartje, wat een reactie snelheid, gigi. Hij is er erg blij mee en ja hoor zijn haar zit (bijna) altijd goed, net nog in bad verschillende kapsels bij m moeten maken, hmmmm hmmmm van wie zou die dat toch hebben? met edo / doer gaat t heel goed voel m al veel schoppen, nou ja schoppen zijn meer zachte ballet bewegingen vergeleken met tigo's voetbalschoppen waar ik gekneusde ribben van had, dus is vast een meisje en hoewel jongensnamen voor meisjes tegenwoordig erg trendy zijn vind ik edo of doer dan toch niet zo heel geschikt, woensdag hebben we een echo dan kunnen we als t een beetje meezit zien wat t is en of t dus doer wordt(want edo gaat t echt niet worden) of misschien nalderina? hihi

• 10 Oktober 2009 - 19:17

Rien Jacobs:

Oew Stockholm,, tegek! Veel fun daaro!

Rien