Hello, goodbye. - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu Hello, goodbye. - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu

Hello, goodbye.

Door: Donald

Blijf op de hoogte en volg Donald & Sebas

27 Oktober 2009 | Zweden, Kalmar

In the winter time
When all the leaves are brown
And the wind blows so chill

(Steve Miller Band - Winter Time)

Deze keer schrijf ik (Donald) het verslag in mijn eentje (vandaar de antieke song). Sebas heeft het namelijk beter bekeken en is gevlucht voor het gure weer hier om in Turkije een kleurtje op te doen.

Ik zal maar beginnen met het maken van een excuus. Sorry dat we vorige week geen verslag online hebben geplaatst. We hadden gewoon niet zo veel beleefd en (eerlijk is eerlijk) we waren gewoon te lam om iets te verzinnen. Maar ondertussen zijn er weer de nodige avonturen beleefd die het vermelden waard zijn dus ga er maar eens goed voor zitten!

Voor ik verder ga moet ik eerst Bjorn nog een keer namens ons allebei hartelijk bedanken voor wederom een SCHITTEREND kado! Bjorn, voldoen de foto's aan je wensen (pittige, zweedse wijze)?

De afgelopen twee weken zijn we wederom een hoop opgeschoten met stage en met name scriptie. Omdat dit voor jullie eigenlijk niet interessant is zal ik het daarbij laten wat betreft dit onderwerp. Wat hebben ze dan gedaan dat wél interessant is hoor ik jullie denken?

Allereerst heeft er een FANTASTISCHE gebeurtenis plaatsgevonden! SUBLIEM, ONGEKEND, UNIEK IN DE GESCHIEDENIS VAN DE MENSHEID! Op donderdag 22 oktober 2009 is het laatste potje PES gespeeld. Ooit! Althans, de versie van 2009 natuurlijk. Daarom kan ik jullie bij deze de eindstand mededelen:

Donald: 97 (372 )
Sebas : 118 (418 )

Nadat met gepaste ingetogenheid het laatste potje PES 2009 gespeeld was hebben we ons met gezwinde spoed naar de winkel gehaast alwaar PES 2010 op ons lag te wachten. Foto's van de heilige inauguratie van PES 2010 in de Xbox 360 vind u hier onder.

Na twee dagen zonder slaap non stop potjes spelen kon Sebas met een gerust hart op vakantie, ook in de nieuwe versie heeft hij direct de leiding genomen. (Nee Els, ik ben niet slecht ik heb gewoon meer tijd nodig om te wennen!)
Gelukkig kan ik nu 24/7 oefenen om Sebastiaans ass te kicken als hij terug komt.

Vrijdag hebben we weer gebruik mogen maken van Zweden's fantastische wegen. Pap en Mam landden in het vliegtuig waar Sebas mee terug ging en aangezien het vliegveld in Växjö ligt (ongeveer 120 km van Kalmar) besloten we om met de auto te gaan. Uiteraard moesten we daarvoor wel bijna twee uur rijden (blijft Zweden he) maar dat mocht de pret uiteraard niet drukken.

Naat ik als niet vliegende persoon toch gewoon door de security mocht om een kopje koffie te gaan drinken was ik getuige van een soort pitstop op Smaland airport. Als er vijf minuten tussen het uitstappen van mijn ouders en het instappen van Sebas zat was het veel.

Het afgelopen weekend is voorbijgevlogen. Samen met mijn ouders vooral alles heel relaxed gedaan. De stad bekeken naar het Kalmar län museum geweest bij Monique en Willem op de koffie en, het belangrijkste, naar de systembolaget! De wat? De systembolaget!

In Zweden wordt de drankverkoop gereguleerd door de overheid. Alle drank boven de 2,5/3% kun je alleen kopen bij de systembolaget. D.w.z. geen breezers in de supermarkt! Geen martini in de supermarkt! Geen wijn in de supermarkt! Er is wel bier in de supermarkt. Maar dat is dan weer max. 2,5 %! Je zou medelijden krijgen met jongens en meisjes van 15. Maar goed, hier is dan weer heel veel knackebröd. Dat wel.

Nadat we de systembolaget geplunderd hadden zijn we Kalmar gaan bekijken en omdat het hier toch al behoorlijk koud begint te worden en het weer niet al te best was zaten we al snel in de Lilla Puben. de Lilla Puben is veruit de gezelligste pub met veruit de meeste verschillende bieren van Kalmar. Ik was er nog nooit geweest maar door de begroeting van de eigenaar dachten pap en mam dat Sebas en ik er kind aan huis waren! Nadat we verschillende lekkere biertjes geproefd en veel te veel gegeten hadden gingen we moe maar voldaan naar huis.

Zoals gezegd vloog het weekend voorbij en voor ik het in de gaten had was het alweer maandag en bracht ik mijn ouders naar de trein. Papa en mama, het was erg fijn om jullie weer eens te zien!

Ik verwacht ook nog een meteenredennaarturkije deze week en ik kan al raden wat daar de songtekst gaat worden (Bonkers!)... Daarom laat ik het hier bij.

Vi ses i nästa veckan!

Snaveltjes slutna ögon och

Sebästiään & Dönäld

PES tussenstand:

Donald: 6 (18)
Sebas : 14 (25 )

p.s. Het eerste kaartje is binnen!

Mia & Sjeng, bedankt!

  • 27 Oktober 2009 - 13:40

    Annemarie:

    beetje jammer alleen dat het dus in turkije stormt!

  • 27 Oktober 2009 - 14:40

    Bjorn:

    Volledig naar verwachting± Zweeds & Pikant! Just how I like em!

  • 27 Oktober 2009 - 14:45

    Elle:

    haaaii lieve Doon!

    hallo, sebas is gewoon in zweden en hij gaat naar turkije, wat is deze?!
    leuk dat je ouders geweest zijn en vond vooral het stukje dat jullie begroet werden als kinderen aan huis zeer lachwekkend :)
    maar vaker naartoe gaan dan?!

    xx

  • 27 Oktober 2009 - 16:33

    Rien:

    Who needs booze when you got knackebröd!:D

  • 27 Oktober 2009 - 21:03

    Mia En Sjeng:

    Leuk dat de kaart is aangekomen en de reactie van jou We volgen jullie en zo te zien gaat alles goed ,wat gaat de tijd toch vlug voor jullie het weten is de tijd al weer om Groetjes Mia en Sjeng

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kalmar

Met een reden naar Zweden

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2019

Kalmar, 10 jaar later

24 December 2009

Driving home for Christmas

16 December 2009

Los Amigos!

02 December 2009

Het grote aftellen is begonnen

24 November 2009

The week after.....
Donald & Sebas

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 20665

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 24 December 2009

Met een reden naar Zweden

Landen bezocht: