geitenbesnijdeninturkije.waarbenjij.nu - Reisverslag uit Kemer, Turkije van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu geitenbesnijdeninturkije.waarbenjij.nu - Reisverslag uit Kemer, Turkije van Donald & Sebas - WaarBenJij.nu

geitenbesnijdeninturkije.waarbenjij.nu

Door: Sebas

Blijf op de hoogte en volg Donald & Sebas

04 November 2009 | Turkije, Kemer

Hé Amsterdam
Hé Amsterdam
Ze zeggen dat je bent veranderd
Hé Amsterdam
Je kan geen goed meer doen
Maar wie dat zegt, is geen Amsterdammer,
want Amsterdam, je bent nog net als toen.

(Hé Amsterdam – Drukwerk)

Iets later dan verwacht maar dan toch mijn geitenbesnijdeninturkije.waarbenjij.nu! om na alle drukte, slangen en kamelen, duur bier en veel te veel snorren even terug op aarde te komen ben ik een weekje terug naar huis gegaan. Dat wil zeggen 2 dagen thuis en 7 dagen in het altijd warme en zonnige Turkije!

Ongeveer een jaar voordat we überhaupt wisten dat we stage gingen lopen was de vakantie al gepland als jaarlijks familie uitje, om dit te laten schieten voor een stage is natuurlijk absurd want in Turkije is het altijd lekker weer!

Nou NIET DUS!!

Het begon allemaal mooi, opgehaald worden in Duitsland met een overheerlijk goedkoop en lekker biertje, lekker 140 over de snelweg en 80 kilometer met gemak binnen het uur, yes ik ben weer in de normale wereld! Na de hele familie mijn geweldige Zweedse outfit geshowd te hebben en na het eten van (volgens de familie) vieze kleffe oude autodrop(in Zweden ook wel Bilar genoemd en zwaar populair… weer een verschil!) kwam Laurien eindelijk thuis van stage, en konden we na 2 maanden eindelijk elkaar echt zien en niet via de webcam (wat natuurlijk ook erg leuk is!) Na een zaterdag in NL (opbezoek bij Laurien’s stage) vertrok de familie Mens naar het zonnige Turkije.

Na een veels te lange en warme reis opgevouwen (ja dat kan met mijn lengte) in een SKY vliegtuig kwamen we aan op het inmiddels vertrouwde Antalya. Het weer was zoals de Zweden zouden zeggen: Lagom, niet goed en niet slecht. Vol goede moed vertrokken we dan ook naar Turkse hotel, ook wel bekend als Orange County… en nee het was geen hotel gebaseerd op sinasappels maar op dat andere bekende oranje stipje op de wereld, Nederland en om specifiek te zijn Amsterdam. Je vliegt 4 uur om vervolgens in een grachtenpand te slapen, kroketten te eten aan de gracht en te genieten van de vele regenbuien, wat zelfs dat hebben die slimme Turken na weten te maken! We hebben wel geteld 3 ochtenden Zon gehad, een nieuw record in Turkije.

Gelukkig klinkt het allemaal erger dan het is, ondanks het misschien iets wat foute thema was het hotel super, goed eten (8 verschillinde a la carte restaurants) mooie kamers, draadloos internet en goede service, samen met het gezellig samen zijn met de familie dus een ideale vakantie! Maar er moest ook gewerkt worden en alsof het zo bedoeld was ging de zon pas schijnen wanneer ik mijn stagewerk afhad, samen met mijn officiële Efteling tutor heb ik me dan ook op het bij iedereen wel bekende SPSS programma gestort en ben ik in een paar uur om getoverd tot een ware SPSS-Nerd, Marjolein bedankt! Helemaal omdat de geloofwaardigheid van scriptie nu gestegen is met zo’n 99%!

Gelukkig heb ik tussen de buien door ook nog wat van de stad gezien, spelletjes gespeeld, Duitsers uitgelachen en boos gekeken naar russen! Na de nodige baantje te hebben getrokken in het zwembad vloog de week voorbij en voor ik het wist was ik al weer op weg naar het inmiddels vertrouwde Zweden. Na nog twee gezellige dagen met Laurien in NL was ik alweer op weg naar Kalmar, raar hoe je na 2 maanden je al thuis kunt voelen in een nog steeds onbekend land. Het was dan ook fijn om weer thuis te zijn in Kalmar! En natuurlijk de scheetjes van Donald weer te ruiken… (nee maar natuurlijk niet..)

Volgende week zal onze Projectweek plaats vinden om vrijdag Janneke en Laurien te verwelkomen in onze lägenheten!!
Snaveltjes slutna ögon och

Sebästiään

PES 2010 tussenstand
Doon: 13 (41)
Baas: 20 (46)

  • 10 November 2009 - 16:09

    Marjolein:

    Haha ik dacht dat je ons gezamenlijke avondje tv kijken ook wel zou vernoemen in je blog.. :)

    Enne graag gedaan hoor, ze waren hier helemaal trots dat ik nog iemand tot SPSS Nerd heb omgedoopt.. Spread the word principe, we hopen op één grote SPSS wereld. Daar wordt iedereen blij van namelijk.. ;) Als je nog hulp nodig hebt, let me know!

    x Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kemer

Met een reden naar Zweden

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2019

Kalmar, 10 jaar later

24 December 2009

Driving home for Christmas

16 December 2009

Los Amigos!

02 December 2009

Het grote aftellen is begonnen

24 November 2009

The week after.....
Donald & Sebas

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 20663

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 24 December 2009

Met een reden naar Zweden

Landen bezocht: